06
Oct
09

Meesua bertelur

Sedap dimakan panas-panas bersama nasi putih...

Sedap dimakan panas-panas bersama nasi putih...

Sesuai dijadikan lauk di waktu malas-malas…malas nak keluar makan diluar, malas nak masak susah-susah. Jadi masak jer la meesua ni …mudah sangat dan rasanya boleh tahan dan menyelerakan gak. Jom tengok macam mana nak masaknya…
 

Tak ramai yg tahu...ni la meesua

Tak ramai yg tahu...ni la meesua

Tomes bawang kecil yang dihiris sehingga garing sikit dan wangi baunya

Tomes bawang kecil yang dihiris sehingga garing sikit dan wangi baunya

Masukkan air dan biarkan mendidih.

Masukkan air dan biarkan mendidih.

Masukkan hirisan tomato dan elok dibiarkan sekejap. Best gak kuah  bercampur jus tomato.

Masukkan hirisan tomato dan elok dibiarkan sekejap. Best gak kuah bercampur jus tomato.

Pecahkan telur sebiji demi sebiji. Elok tak yah hancurkan telur tu.

Pecahkan telur sebiji demi sebiji. Elok tak yah hancurkan telur tu.

Untuk berperisa, tambah serbuk lada hitam. dan garam. Bila dah mendidih, boleh la masukkan meesua. Jgn dibiar lama sangat atas dapur, bimbang meesua tu kembang sgt.

Untuk berperisa, tambah serbuk lada hitam. dan garam. Bila dah mendidih, boleh la masukkan meesua. Jgn dibiar lama sangat atas dapur, bimbang meesua tu kembang sgt.


0 Responses to “Meesua bertelur”



  1. Leave a Comment

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s


%d bloggers like this: